• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت کسب و کار
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
شماره شماره 12
شماره شماره 11
شماره شماره 10
شماره شماره 9
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
علامه, سید محسن, دانیالی ده حوض, محمود, منصوری, حسین. (1390). تبیین رابطه بین بهبود مستمر با تعهد سازمانی. مدیریت کسب و کار, 3(12), -.
سید محسن علامه; محمود دانیالی ده حوض; حسین منصوری. "تبیین رابطه بین بهبود مستمر با تعهد سازمانی". مدیریت کسب و کار, 3, 12, 1390, -.
علامه, سید محسن, دانیالی ده حوض, محمود, منصوری, حسین. (1390). 'تبیین رابطه بین بهبود مستمر با تعهد سازمانی', مدیریت کسب و کار, 3(12), pp. -.
علامه, سید محسن, دانیالی ده حوض, محمود, منصوری, حسین. تبیین رابطه بین بهبود مستمر با تعهد سازمانی. مدیریت کسب و کار, 1390; 3(12): -.

تبیین رابطه بین بهبود مستمر با تعهد سازمانی

مقاله 3، دوره 3، شماره 12، زمستان 1390  XML اصل مقاله (334.82 K)
نویسندگان
سید محسن علامه1؛ محمود دانیالی ده حوض2؛ حسین منصوری3
1استادیار دانشگاه اصفهان،دکترای مدیریت بازرگانی
2عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد ایذه،دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی دانشگاه اصفهان
3دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی دانشگاه اصفهان
چکیده
امروزه تغییر یک فرایند مستمر و استراتژیک تعریف شده و لازمه بهبود و تعالی سازمان‌ها در راستای اهداف کسب و کار و موفقیت‌های آموزشی، تولیدی، تجاری، صنعتی، خدماتی و غیره می‌باشد. فلسفه بهبود مستمر بر این اصل استوار است که شیوه زندگی انسان شامل زندگی شغلی، زندگی اجتماعی و زندگی خانوادگی باید پیوسته و مداوم بهبود یابد. هدف اصلی این پژوهش بررسی شاخص بهبود مستمر و رابطه‌ی آن با تعهد سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه می‌باشد. از فرضیات اساسی این پژوهش وجود رابطه معنی دار بین بهبود مستمر و تعهد سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان رسمی و اعضای هیأت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه هستند و نمونه آماری 114 نفر می‌باشند که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه‌ی محقق ساخته مدیریت کیفیت فراگیر با پایایی حدود 955% و پرسشنامه تعهد سازمانی می‌یر ـ آلن استفاده شده است. آزمون‌های آماری t گروه‌های مستقل و ضریب همبستگی مورد استفاده قرار گرفته اند. نتایج نشان می‌دهد بین شاخص بهبودمستمر و تعهد عاطفی و نیز بین بهبودمستمر و تعهد عقلانی، همچنین بین بهبودمستمر و تعهد هنجاری کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی رابطه معنی وجود دارد. 
کلیدواژه‌ها
بهبود مستمر؛ تعهد سازمانی؛ تعهد هنجاری؛ تعهد عاطفی و تعهد عقلانی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,402
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 602
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

آدرس دفتر نشریه: تهران، بزرگراه ارتش، سوهانک، مجتمع دانشگاهی ولایت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی. طبقه ششم، دانشکده مدیریت، 

کد پستی: 1955847881

Journal Management System. Designed by sinaweb.