• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت کسب و کار
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
شماره شماره 12
شماره شماره 11
شماره شماره 10
شماره شماره 9
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
داشگرزاده, خدابخش, جفره, منوچهر, عقبایی, محمد. (1390). عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و نقش آن در یادگیری سازمانی کارکنان. مدیریت کسب و کار, 3(10), 21-56.
خدابخش داشگرزاده; منوچهر جفره; محمد عقبایی. "عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و نقش آن در یادگیری سازمانی کارکنان". مدیریت کسب و کار, 3, 10, 1390, 21-56.
داشگرزاده, خدابخش, جفره, منوچهر, عقبایی, محمد. (1390). 'عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و نقش آن در یادگیری سازمانی کارکنان', مدیریت کسب و کار, 3(10), pp. 21-56.
داشگرزاده, خدابخش, جفره, منوچهر, عقبایی, محمد. عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و نقش آن در یادگیری سازمانی کارکنان. مدیریت کسب و کار, 1390; 3(10): 21-56.

عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و نقش آن در یادگیری سازمانی کارکنان

مقاله 2، دوره 3، شماره 10، تابستان 1390، صفحه 21-56  XML اصل مقاله (553.02 K)
نویسندگان
خدابخش داشگرزاده1؛ منوچهر جفره1؛ محمد عقبایی2
1عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
چکیده
در این تحقیق ، هفت عامل : فناوری اطلاعـات ، مدیریت منابـع انسانی ، حمـایت مدیریـت ارشد ، استراتژی‌ها و سیاست‌های دانش محور ، پاداش کـارکنان ، اشتـراک و تسهیـم دانش و فرهنگ سازمانی تعیین شده‌اند که بر یادگیری سازمانی موثر و با محدوده تحقیق متناسب است. بر همین اساس عوامل مذکور ، بعنوان متغیر مستقل و یادگیری سازمانی، بعنوان متغیر وابسته مورد بررسی قرار گرفته اند . برای ارزیابی و اندازه گیری متغیرهای مستقل و وابسته تحقیق، شاخص هایی با نظر خبرگان و متخصصان در زمینه موضوع پژوهش، انتخاب و تعیین شده اند که بر اساس شاخص های مذکور، سوالات پرسشنامه برای توزیع در بین افراد نمونه آماری طراحی شده است. برای تعیین حجم نمونه از روش خوشه یی چند مرحله یی استفاده شده است . روش این تحقیق از لحاظ هدف،کاربردی بوده و از جنبه گردآوری داده ها توصیفی– پیمایشی و همبستگی و از نوع میدانی است. تحلیل آماری با استفاده از آزمون های T تک نمونه ای ، رگرسیون خطی ساده ، رگرسیون خطی چندگانه و تحلیل واریانس با آزمون ترکی و برای برازش مدل تحقیق از تحلیل مدل معادلات ساختاری انجام شده است. بر اساس نتایج که به هنگام بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته بصورت تک تک و بدون تعامل و ارتباط عوامل با یکدیگر ، همه هفت عامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش تاثیر مثبتی بر یادگیری سازمانی دارند؛ اما هنگامی که تعامل و ارتباط بین متغیرهای مستقل و وابسته با یکدیگر و بطور همزمان مورد بررسی قرار می‌گیرد، تنها سه عامل استراتژی ها و سیاست های دانش محور ، مدیریت منابع انسانی و استفاده از فناوری اطلاعات باعث افزایش یادگیری سازمانی را موجب می شوند. 
کلیدواژه‌ها
فرهنگ سازمانی؛ استراتژی‌ها و سیاست‌های دانش محور؛ یادگیری سازمانی؛ اشتـراک و تسهیـم دانش؛ حمایت مدیریت ارشد
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 839
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 263
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

آدرس دفتر نشریه: تهران، بزرگراه ارتش، سوهانک، مجتمع دانشگاهی ولایت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی. طبقه ششم، دانشکده مدیریت، 

کد پستی: 1955847881

Journal Management System. Designed by sinaweb.