• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت کسب و کار
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
شماره شماره 8
شماره شماره 7
شماره شماره 6
شماره شماره 5
دوره دوره 1 (1388)
انصاری, محمداسماعیل, الله‌وردی, زهرا, باغبانی آرانی, ابوالفضل, سپیانی, مریم. (1389). تأثیر فن‌آوری اطلاعات بر هوش تجاری مدیران. مدیریت کسب و کار, 2(5), 1-19.
محمداسماعیل انصاری; زهرا الله‌وردی; ابوالفضل باغبانی آرانی; مریم سپیانی. "تأثیر فن‌آوری اطلاعات بر هوش تجاری مدیران". مدیریت کسب و کار, 2, 5, 1389, 1-19.
انصاری, محمداسماعیل, الله‌وردی, زهرا, باغبانی آرانی, ابوالفضل, سپیانی, مریم. (1389). 'تأثیر فن‌آوری اطلاعات بر هوش تجاری مدیران', مدیریت کسب و کار, 2(5), pp. 1-19.
انصاری, محمداسماعیل, الله‌وردی, زهرا, باغبانی آرانی, ابوالفضل, سپیانی, مریم. تأثیر فن‌آوری اطلاعات بر هوش تجاری مدیران. مدیریت کسب و کار, 1389; 2(5): 1-19.

تأثیر فن‌آوری اطلاعات بر هوش تجاری مدیران

مقاله 1، دوره 2، شماره 5، بهار 1389، صفحه 1-19  XML اصل مقاله (582.62 K)
نویسندگان
محمداسماعیل انصاری1؛ زهرا الله‌وردی2؛ ابوالفضل باغبانی آرانی3؛ مریم سپیانی2
1استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان
2کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان
3کارشناس ارشد و عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور واحد دهاقان
چکیده
گرد آوری و ارزیابی اطلاعات مربوط به شرکت‌های رقیب در امر تدوین استراتژی‌ها؛ نقشی حیاتی دارد. هر قدر شرکت بتواند از شرکت‌های رقیب اطلاعات بیشتری به دست آورد، احتمال آنکه استراتژی‌های اثربخش‌تر و موفقیت‌آمیزتر تدوین و اجرا کند، بیشتر است. بنابراین ردیابی و درک رقبا و واکنش به آن‌ها به عنوان یک جنبه ویژه از فعالیت بازاریابی مطرح و لازم است که شرکت‌ها یک برنامه اثربخش به نام هوشمندی رقابتی را به اجرا درآورند (دیوید، 1379). هدف از این تحقیق بررسی تاثیر فن‌آوری اطلاعات برهوش تجاری مدیران است که با اجرای پرسشنامه و نظرخواهی از جامعه آماری تحقیق که شامل کلیه مدیران بانک‌های ملی شهر تبریز (87 نفر) تحقق یافت و به دلیل محدودیت تعداد بانک‌های مورد بررسی کل جامعه آماری مورد بررسی قرارگرفت. پایایی ابزار اندازه گیری 87/0 برآورد گردید و براساس نتایج داده‌ها در دو سطح توصیفی و استنباطی تاثیر و نقش فن آوری اطلاعات بر شناخت مدیران از رقبا، شناخت بازار و تسهیل تبادل اطلاعات دربین کارکنان با 95 درصد اطمینان به اثبات رسید.
کلیدواژه‌ها
هوش؛ هوش تجاری؛ رقبا؛ بازار؛ تسهیم اطلاعات
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 614
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 273
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

آدرس دفتر نشریه: تهران، بزرگراه ارتش، سوهانک، مجتمع دانشگاهی ولایت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی. طبقه ششم، دانشکده مدیریت، 

کد پستی: 1955847881

Journal Management System. Designed by sinaweb.