• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت کسب و کار
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
شماره شماره 8
شماره شماره 7
شماره شماره 6
شماره شماره 5
دوره دوره 1 (1388)
ودادی, احمد, صیاد شیرکش, سعید, شفیع زاده برمی, مریم. (1389). هوش سازمانی و مدیریت بحران. مدیریت کسب و کار, 2(5), 106-124.
احمد ودادی; سعید صیاد شیرکش; مریم شفیع زاده برمی. "هوش سازمانی و مدیریت بحران". مدیریت کسب و کار, 2, 5, 1389, 106-124.
ودادی, احمد, صیاد شیرکش, سعید, شفیع زاده برمی, مریم. (1389). 'هوش سازمانی و مدیریت بحران', مدیریت کسب و کار, 2(5), pp. 106-124.
ودادی, احمد, صیاد شیرکش, سعید, شفیع زاده برمی, مریم. هوش سازمانی و مدیریت بحران. مدیریت کسب و کار, 1389; 2(5): 106-124.

هوش سازمانی و مدیریت بحران

مقاله 6، دوره 2، شماره 5، بهار 1389، صفحه 106-124  XML اصل مقاله (322.28 K)
نویسندگان
احمد ودادی1؛ سعید صیاد شیرکش1؛ مریم شفیع زاده برمی2
1عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
2کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
چکیده
هدف از این تحقیق بررسی رابطه هوش سازمانی و مولفه‌های آن با مدیریت بحران در شرکت سهامی بیمه ایران است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی واز نظر روش توصیفی – همبستگی است. نمونه تحقیق شامل 187 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت‌اند که به روش نمونه‌گیری طبقه‌یی نسبی  نمونه‌گیری و انتخاب شده‌اند. برا ی اندازه‌گیری هوش سازمانی از مدل هفت بعدی آلبرخت استفاده شده و برای مدیریت بحران مدل سه مرحله‌یی بحران مبنا قرار گرفته است. جمع‌آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه بوده و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌های ضریب همبستگی اسپیرمن٬ آزمون ضریب چوپروف و آزمون دو جمله‌یی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که علاوه بر وجود رابطه معنادار و مثبت بین هوش سازمانی و مدیریت بحران٬ بین مولفه‌های هوش سازمانی به غیر از میل به تغییر نیز با مدیریت بحران رابطه‌ای مثبت وجود دارد و در بین مولفه‌های هوش سازمانی مولفه کاربرد دانش بیشترین همبستگی را با مدیریت بحران دارا است. همچنین مشخص شد که سطح هوش سازمانی در شرکت بیمه ایران در وضعیت مطلوب قرار ندارد.
کلیدواژه‌ها
هوش سازمانی؛ مدیریت بحران؛ شرکت بیمه ایران
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 727
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 227
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

آدرس دفتر نشریه: تهران، بزرگراه ارتش، سوهانک، مجتمع دانشگاهی ولایت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی. طبقه ششم، دانشکده مدیریت، 

کد پستی: 1955847881

Journal Management System. Designed by sinaweb.