1
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
2
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
چکیده
توسعه فعالیتهای کارآفرینانه میتواند به رشد نوآوری، ایجاد محیط رقابتی، توسعه اقتصادی و ایجاد شغل در یک جامعه کمک کند. سازمانها باید شرایطی را فراهم کنند که در کل سازمان، جو و روحیه کارآفرینی حکمفرما شود و افراد بتوانند بهطور فردی و گروهی، در سازمان به فعالیتهای کارآفرینانه بپردازند. در این پژوهش، بهبررسی عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی پرداخته شده است و اهمیت عوامل مؤثر با روشهای تصمیمگیری چند معیاره، مشخص شده است. با توجه بهموارد مذکور در این پژوهش تلاش شده است تا در مطالعات کتابخانهای و میدانی انجامشده عوامل مؤثر بر توسعه کارآفرینی سازمانی تشریح و اهمیت هر یک از عوامل مؤثر با روش AHP و استفاده از نرمافزار اکسپرت چویس مشخص شود. مطابق نتایج این تحقیق، عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی بهترتیب عبارتاند از: رهبری، منابع انسانی، نوآوری، فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، نوسازی راهبردی، کسبوکار جدید و ریسکپذیری.
میرمیران, سید جلیل, دژیار, سمیه. (1393). سنجش و رتبهبندی عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی با استفاده از مدل MADM. مدیریت کسب و کار, 6(24), 9-20.
MLA
سید جلیل میرمیران; سمیه دژیار. "سنجش و رتبهبندی عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی با استفاده از مدل MADM". مدیریت کسب و کار, 6, 24, 1393, 9-20.
HARVARD
میرمیران, سید جلیل, دژیار, سمیه. (1393). 'سنجش و رتبهبندی عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی با استفاده از مدل MADM', مدیریت کسب و کار, 6(24), pp. 9-20.
VANCOUVER
میرمیران, سید جلیل, دژیار, سمیه. سنجش و رتبهبندی عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی با استفاده از مدل MADM. مدیریت کسب و کار, 1393; 6(24): 9-20.