• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت کسب و کار
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
شماره شماره 24
شماره شماره 23
شماره شماره 22
شماره شماره 21
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
نوربخش, سیدکامران, شفیعی, بهاره. (1393). بررسی نقش اجزای آمیخته پیشبرد بر افزایش میزان فروش فیلم. مدیریت کسب و کار, 6(22), 27-39.
سیدکامران نوربخش; بهاره شفیعی. "بررسی نقش اجزای آمیخته پیشبرد بر افزایش میزان فروش فیلم". مدیریت کسب و کار, 6, 22, 1393, 27-39.
نوربخش, سیدکامران, شفیعی, بهاره. (1393). 'بررسی نقش اجزای آمیخته پیشبرد بر افزایش میزان فروش فیلم', مدیریت کسب و کار, 6(22), pp. 27-39.
نوربخش, سیدکامران, شفیعی, بهاره. بررسی نقش اجزای آمیخته پیشبرد بر افزایش میزان فروش فیلم. مدیریت کسب و کار, 1393; 6(22): 27-39.

بررسی نقش اجزای آمیخته پیشبرد بر افزایش میزان فروش فیلم

مقاله 2، دوره 6، شماره 22، تابستان 1393، صفحه 27-39  XML اصل مقاله (607.65 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
سیدکامران نوربخش1؛ بهاره شفیعی email 2
1استادیار ، دانشکده مدیریت ، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ، ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت ، واحد تهران مرکزی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ، ایران
چکیده
     سینما به‌عنوان هنری جذاب و پرمخاطب، چنانچه موردحمایت جدی مدیران کشور قرار گیرد می‌تواند بسیار درآمدزا باشد. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش و اولویت‌بندی «عناصر آمیخته پیشبرد» بر افزایش فروش گیشه‌ای فیلم‌های سینمایی است که عوامل آن عبارت‌اند از: تبلیغات و آگهی؛ فروش شخصی؛ بازاریابی مستقیم؛ روابط عمومی و پیشبرد فروش در افزایش فروش گیشه‌ای فیلم‌های سینمایی. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و ماهیت و روش آن توصیفی است. جامعه پژوهش تماشاگران فیلم‌های سینمایی سینماهای تهران در بازه زمانی بهار 94 است. با توجه به جامعه آماری، نمونه برآورد‌شده شامل 384 نفر است. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه بود و سایر داده‌ها از طریق مرور مبانی نظری، مطالعات سایر پژوهشگران و اینترنت جمع‌آوری شد. در این پژوهش برای بررسی و تحلیل داده‌ها از روش آمار توصیفی برای دسته‌بندی و تنظیم اطلاعات خام، جدول‌های فراوانی، درصدها، نمودارهای فراوانی متغیرهای پژوهش و برای آمار استنباطی از آزمون‌های میانگین، تی تک‌نمونه‌ای استفاده شده است. با توجه به نتایج، روابط عمومی بیشترین تأثیر را در افزایش فروش فیلم‌های سینمایی دارد و سایر عناصر به‌ترتیب پیشبرد فروش، تبلیغات و آگهی، فروش شخصی رتبه دوم تا چهارم و بازاریابی مستقیم رتبه پنجم (کمترین تأثیر) را به خود اختصاص داده است.
کلیدواژه‌ها
آمیخته پیشبرد؛ گیشه؛ فیلم سینمایی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 208
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 122
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

آدرس دفتر نشریه: تهران، بزرگراه ارتش، سوهانک، مجتمع دانشگاهی ولایت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی. طبقه ششم، دانشکده مدیریت، 

کد پستی: 1955847881

Journal Management System. Designed by sinaweb.