1
عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و احد تهران مرکزی
2
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- گرایش داخلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازارگرایی خردهفروشی بر کسب رضایت اقتصادی و اجتماعی عوامل مرتبط (با نگرش بر روابط کانال خردهفروشی) است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات از نوع تحقیق همبستگی است. در این مطالعه برای جمعآوری دادهها از روش تحقیق میدانی و بهکارگیری پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری مدیران فروشگاه زنجیرهیی رفاه در شهر تهران است. در این تحقیق، به دلیل محدود بودن حجم جامعه، حجم جامعه با حجم نمونه برابر است. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ و روایی آن توسط تعدادی از متخصصان جامعه آماری و استادان بازاریابی تایید شد است. پردازش دادهها از طریق نرمافزار اسپیاساس انجام شده است. یافتههای پژوهش حاکی از تاثیر مثبت بازارگرایی خردهفروش بر هوش بازار تامینکننده، هوش بازار تامینکننده بر عملکرد تامینکننده، بازارگرایی خردهفروش بر عملکرد تامینکننده، هوش بازار تامینکننده بر رضایت اقتصادی و اجتماعی خردهفروش، رضایت اقتصادی بر رضایت اجتماعی خردهفروش است.
قاسمی, بهروز, جمشیدی اوانکی, مینا, هژبریان, سارا. (1392). بازارگرایی خرده فروشی و کسب رضایت اقتصادی و اجتماعی عوامل مرتبط. مدیریت کسب و کار, 5(20), 59-73.
MLA
بهروز قاسمی; مینا جمشیدی اوانکی; سارا هژبریان. "بازارگرایی خرده فروشی و کسب رضایت اقتصادی و اجتماعی عوامل مرتبط". مدیریت کسب و کار, 5, 20, 1392, 59-73.
HARVARD
قاسمی, بهروز, جمشیدی اوانکی, مینا, هژبریان, سارا. (1392). 'بازارگرایی خرده فروشی و کسب رضایت اقتصادی و اجتماعی عوامل مرتبط', مدیریت کسب و کار, 5(20), pp. 59-73.
VANCOUVER
قاسمی, بهروز, جمشیدی اوانکی, مینا, هژبریان, سارا. بازارگرایی خرده فروشی و کسب رضایت اقتصادی و اجتماعی عوامل مرتبط. مدیریت کسب و کار, 1392; 5(20): 59-73.