• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت کسب و کار
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
شماره شماره 20
شماره شماره 19
شماره شماره 18
شماره شماره 17
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
. (1392). تاثیر ترجیح برند بر تصمیم خرید مشتریان. مدیریت کسب و کار, 5(19), 45-65.
. "تاثیر ترجیح برند بر تصمیم خرید مشتریان". مدیریت کسب و کار, 5, 19, 1392, 45-65.
. (1392). 'تاثیر ترجیح برند بر تصمیم خرید مشتریان', مدیریت کسب و کار, 5(19), pp. 45-65.
. تاثیر ترجیح برند بر تصمیم خرید مشتریان. مدیریت کسب و کار, 1392; 5(19): 45-65.

تاثیر ترجیح برند بر تصمیم خرید مشتریان

مقاله 3، دوره 5، شماره 19، پاییز 1392، صفحه 45-65  XML اصل مقاله (912.36 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
چکیده
     به دلیل رقابت روزافزون صنایع بزرگ، شرکت­ها تلاش می­کنند تا مشتریان بیشتری را به سمت محصولات خود جذب کنند؛ اما این مهم بدون در نظر گرفتن عوامل موثر بر تصمیم به خرید مشتریان امکان­پذیر نخواهد بود. شناخت عوامل موثر بر تصمیم به خرید مصرف­کنندگان به سازمان کمک می­کند تا استراتژی­های خود را طوری گسترش دهد که سودآوری را حداکثر کند. هدف اصلی این تحقیق، بررسی تاثیر ترجیح برند بر تصمیم خرید مشتریان است. این تحقیق از نظر روش شامل تحقیقات توصیفی و از نوع پیمایشی است که با کمک ابزار پرسشنامه انجام شده است. تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق نیز بر اساس مدل­یابی معادلات ساختاری انجام گرفته است که یافته­های آن نشان می­دهد که ترجیح برند بر تصمیم خرید اثرگذار بوده است. ضمنا دیگر یافته­های تحقیق حاکی از آن است که وفاداری به برند، تغییر برند و تمایلات رفتاری نیز بر تصمیم خرید اثرگذارند. در این تحقیق، تنها تاثیر عوامل زمینه­یی بر تصمیم خرید اثبات نگردید؛ لذا پیشنهاد می­شود، مدیران استراتژی­های بازاریابی خود را بر اساس معیارهای موثر بر تصمیم خرید تدوین نمایند تا بتوانند جایگاه خود را در بازار تثبیت کنند.
 
کلیدواژه‌ها
ترجیح برند؛ اهداف درونی و بیرونی؛ تصمیم­ گیری خرید مصرف­ کننده؛ عوامل زمینه­ یی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 796
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 451
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

آدرس دفتر نشریه: تهران، بزرگراه ارتش، سوهانک، مجتمع دانشگاهی ولایت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی. طبقه ششم، دانشکده مدیریت، 

کد پستی: 1955847881

Journal Management System. Designed by sinaweb.