• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت کسب و کار
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
شماره شماره 20
شماره شماره 19
شماره شماره 18
شماره شماره 17
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
. (1392). مقایسه الگوریتم کامینز و دومرحله‌ای برای انتخاب و خوشه‌بندی تأمین‌کنندگان. مدیریت کسب و کار, 5(18), 9-24.
. "مقایسه الگوریتم کامینز و دومرحله‌ای برای انتخاب و خوشه‌بندی تأمین‌کنندگان". مدیریت کسب و کار, 5, 18, 1392, 9-24.
. (1392). 'مقایسه الگوریتم کامینز و دومرحله‌ای برای انتخاب و خوشه‌بندی تأمین‌کنندگان', مدیریت کسب و کار, 5(18), pp. 9-24.
. مقایسه الگوریتم کامینز و دومرحله‌ای برای انتخاب و خوشه‌بندی تأمین‌کنندگان. مدیریت کسب و کار, 1392; 5(18): 9-24.

مقایسه الگوریتم کامینز و دومرحله‌ای برای انتخاب و خوشه‌بندی تأمین‌کنندگان

مقاله 1، دوره 5، شماره 18، تابستان 1392، صفحه 9-24  XML اصل مقاله (1.08 MB)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
چکیده
     امروزه شرکت‌های خودروساز به دنبال تأمین‌کنندگانی هستند که از لحاظ قیمت، کیفیت، تحویل به‌موقع و بسیاری از عوامل دیگر در میان گروه تأمین‌کنندگان در رده بالاتر قرار داشته باشند. تأمین‌کنندگان خودروساز عناصر کلیدی و مهم در کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت محصولات تولیدی خودروسازان هستند، بر این اساس ارزیابی و انتخاب تأمین‌کنندگان با توجه به معیارهای مطلوب، به یکی از ارکان اساسی تصمیم‌گیری در مدیریت زنجیره تأمین تبدیل شده است. ازاین‌رو در این پژوهش با استفاده از نرم‌افزار داده‌کاوی کلمنتاین به انتخاب متغیرهای مناسب و استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی مبادرت شده است. مقاله حاضر بر اساس هدف آن، پژوهشی کاربردی محسوب می‌شود و از نظر ماهیت و روش از نوع توصیفی مدل‌سازی است. متغیرهای مناسب از میان متغیرهای مندرج در مقالات علمی استخراج‌شده و سپس با استفاده از الگوریتم کامینز وی دومرحله‌ای ارزش‌گذاری شده‌اند. متغیرها با استفاده از نرم‌افزار ابتدا ارزش‌گذاری و سپس درجه اعتماد بودن آن‌ها سنجیده می‌شود و درنهایت با مقایسه این دو الگوریتم باهم خوشه‌بندی تأمین‌کنندگان خودروساز صورت می‌گیرد. نتایج به‌دست‌آمده حاکی از صحت و دقت استفاده از روش‌های داده‌کاوی در خوشه‌بندی تأمین‌کنندگان خودروساز است. متغیرهای به‌دست‌آمده از الگوریتم کامینز در بررسی متغیرها نشان‌دهنده توانایی بیشتر این الگوریتم از بقیه الگوریتم‌های خوشه‌بندی است.
 
کلیدواژه‌ها
تأمین‌کنندگان؛ داده‌کاوی؛ خوشه‌بندی؛ کامینز؛ دومرحله‌ای
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 423
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 179
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

آدرس دفتر نشریه: تهران، بزرگراه ارتش، سوهانک، مجتمع دانشگاهی ولایت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی. طبقه ششم، دانشکده مدیریت، 

کد پستی: 1955847881

Journal Management System. Designed by sinaweb.