تأثیر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بر قصد خرید در صنعت کالاهای تند‌گردش

نوع مقاله: مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات

2 استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی

3 کارشناس ارشد مدیریت اجرایی

چکیده

در دنیای امروز استفاده از اینترنت، ابزاری روزمره تلقی می‌شود و انسان‌ها دائماً با آن سروکار دارند. افراد به‌طور مستمر در اینترنت به‌دنبال علاقه‌مندی‌های خود می‌گردند و از آن به‌عنوان ابزاری کلیدی در بخش‌های مختلف روزمره‌ خود استفاده می‌کنند. در کشورهای مختلف دنیا بر اساس میزان پیشرفت زیرساخت‌های فناوری از این ابزار توانمند در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند. بخشی از این کاربرد مختص به شبکه‌های اجتماعی است که علاوه بر به‌اشتراک‌قرار‌گرفتن فعالیت‌های روزانه افراد با دوستانشان بر سبک زندگی، لباس پوشیدن، غذا‌خوردن، تفریحات و حتی قصد خرید آن‌ها نیز اثرگذار خواهد بود؛ بنابراین امروزه متخصصان امور بازاریابی و فروش نگاه ویژه‌ای به این رسانه دارند. این پژوهش قصد دارد با توجه به بررسی اثربخشی شبکه‌های اجتماعی بر نگرش مصرف‌کننده از دو بُعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارتباط این اثربخشی بر قصد خرید کاربران را بررسی کند؛ بنابراین مدل مفهومی با الهام از پژوهش‌های انجام‌شده در این بار، ارائه شئ و فرضیه‌های مطرح‌شده با توجه به محدودیت‌های موجود مورد‌کنکاش قرار گرفت

کلیدواژه‌ها