• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مدیریت کسب و کار
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
شماره شماره 43
شماره شماره 42
شماره شماره 41
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
علی نژاد, علیرضا, پرویزی, آرش. (1398). ارائه یک روش ترکیبی از ANP و مدل SAR در تحلیل پوششی داده‌ها جهت مقایسه و رتبه‌بندی گزینه‌ها (مطالعه موردی: محصولات شرکت کرمان موتور). مدیریت کسب و کار, 11(41), 103-125.
علیرضا علی نژاد; آرش پرویزی. "ارائه یک روش ترکیبی از ANP و مدل SAR در تحلیل پوششی داده‌ها جهت مقایسه و رتبه‌بندی گزینه‌ها (مطالعه موردی: محصولات شرکت کرمان موتور)". مدیریت کسب و کار, 11, 41, 1398, 103-125.
علی نژاد, علیرضا, پرویزی, آرش. (1398). 'ارائه یک روش ترکیبی از ANP و مدل SAR در تحلیل پوششی داده‌ها جهت مقایسه و رتبه‌بندی گزینه‌ها (مطالعه موردی: محصولات شرکت کرمان موتور)', مدیریت کسب و کار, 11(41), pp. 103-125.
علی نژاد, علیرضا, پرویزی, آرش. ارائه یک روش ترکیبی از ANP و مدل SAR در تحلیل پوششی داده‌ها جهت مقایسه و رتبه‌بندی گزینه‌ها (مطالعه موردی: محصولات شرکت کرمان موتور). مدیریت کسب و کار, 1398; 11(41): 103-125.

ارائه یک روش ترکیبی از ANP و مدل SAR در تحلیل پوششی داده‌ها جهت مقایسه و رتبه‌بندی گزینه‌ها (مطالعه موردی: محصولات شرکت کرمان موتور)

مقاله 5، دوره 11، شماره 41، بهار 1398، صفحه 103-125  XML اصل مقاله (926.6 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
علیرضا علی نژاد email 1؛ آرش پرویزی2
1دانشیار گروه مهندسی صنایع ، دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، واحد قزوین ، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین،ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی صنایع ، دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، واحد قزوین ، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین،ایران.
چکیده
تحلیل پوششی داده‌ها(DEA)  کارایی نسبی واحدهای تصمیم‌گیرنده (DMU) را برآورد می‌کند. مدل تحلیل پوششی داده‌ها یکی از روش‌های سنجش کارایی بوده که جهت ارزیابی واحدهای تصمیم گیرندة متجانس به کار می‌رود. امّا در استفاده از این تکنیک به ازای  واحد تصمیم گیرنده جهت به دست آوردن کارایی، نیازمند  بار فرمول‌نویسی هستیم، که در نتیجه مقایسة بین واحدهای تصمیم گیرنده در قالب یک وزن مشترک امکان‌پذیر نمی‌باشد و مدل دارای قدرت تشخیص پایینی می‌باشد. این تحقیق از ترکیب فرآیند تحلیل شبکه‌‌ای (ANP) و تحلیل پوششی داده‌ها استفاده می‌کند که این روش می‌تواند برای مقایسه، ارزیابی و رتبه‌بندی گزینه‌ها و عملکرد واحدهای تصمیم‌گیرنده استفاده شود. برای آزمون روش پیشنهادی، کاربرد مدل در مقایسه و رتبه‌بندی محصولات یک شرکت خودروساز بررسی شده است. از نتایج مدل مشخص است که مدل پیشنهادی برای مسائل عملی مفید خواهد بود.
کلیدواژه‌ها
تحلیل پوششی داده‌ها؛ واحدهای تصمیم‌گیرنده؛ کارایی؛ فرآیند تحلیل شبکه‌ای
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 143
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 95
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

آدرس دفتر نشریه: تهران، بزرگراه ارتش، سوهانک، مجتمع دانشگاهی ولایت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی. طبقه ششم، دانشکده مدیریت، 

کد پستی: 1955847881

Journal Management System. Designed by sinaweb.